Бизнес

LinkedIn


Световната мрежа за бизнес контакти, вече има готова версия за Android. Апликацията можете да намерите в Android Market или AppBrain:

http://www.appbrain.com/app/linkedin/com.linkedin.android



Interface-а е направен доста удобен, подобен на този на Facebook. До сега достъпът до мрежата ставаше посредством DroidIn или директно от браузера. LinkedIn е мрежа за контакти с бизнес насоченост. По-света тя е използвана от много професионалисти, не само за личното си профилиране, но дори и за набиране на квалифициран персонал. Удобството идва от това, че приятелите на вашите приятели(както са наречени във FB) са връзко, които могат да разгледат и вашият профил, като по този начин всяка нова конекция ви отваря контакт с всички последователи на потребителя.


Cash or card ?


 
Все по-често в заведенията чуваме следната реплика: “Кеш ли ще платите или с карта?”, и не можем да отречем, че плащането с карта е доста удобно и оставя на заден план така ценните разноцветни хартиики. Но този тип плащане все още е слабо развит поне в нашата държава. Това не пречи обаче да се отворим към иновацията. Преди броени дни компанията Google, която разработва платформата Android, пусна нова разплащателна система, а именно през елекртонни устройства. Свързайки различни Android базирани джаджи с вашата банка, дебитна или кредитна карта ви позволява да купувате през интернет само с едно докосване. За момента това е възможно основно за малки транзакции, като купуване на апликации, комикси, преса и други, но няма да се учудя ако скоро ще можем да си избираме всичко от продукти за битовите ни нужди, до електроника и друга техника.

Друга компания Fortumo (http://fortumo.bg/), вече е разработила подобна система, която обаче се нуждае от сим карта и начислява разплащанията на телефонната ви сметка. Този метод е вече широко използван в много държави в Европа и се радва на голям успех. Минусът му обаче е това че освен разходите по самата транзакция има и такса за SMS, който се изпраща за да бъде финализираната покупката. И все пак техни клиенти са фирми като Skype, MTV и други от техният калибър, което означава, че услугата действително има резултат.

Въпрос на време е да разберем, дали доразработката на някоя от тези две системи или напълно различна такава ще вземат превес и ще се установят на пазара, но както се казва: “Това ще разберем накрая”

Barcodes in business !



До скоро приемахме баркодовете, като символ ползван само при маркиране на продажба. Тънките и дебелите чертички върху някой продукт са подредени така, че при сканиране компютъра да "разчита" тяхното значение и за разлика от човека, за който баркодовете не изглеждат много различни, машината разбира уникалното му значение. В зависимост от реда и комбинацията по която са подредени, лентичките представляват една дигитална азбука.

С развитието на технологиите, от близо 1 година можем да видим баркодове на много различни места. Един от основните типове е прикаченият като основна снимка. Това е баркод, който при сканиране с камерата на телефон или таблет(и съответната програма) може да ви даде информация, достъп до теглене на апликация и дори прехвърляне към уеб страница.
Тази иновация води до революционни инновации, като например визитки с код, който обесмисля или поне намалява нуждата от споделянето на фирмения сайт. От друга страна колкото повече хора започнат да използват смартфони, толкова повече тази технология ще се развие и някой ден сигурно дори можем да използваме подобни кодове изпечатани на ръката ни вместо лична карта. Ако все пак последното ми изречение ви се струва прекалено фантастично, замислете се само за Жул Верн и неговите истории за подводници и как те също са били само "плод на неговото въображение", както и дали сте си представяли, колко бързо ще се развият технологиите само във вашият живот, та вече да имаме 3D технологии и touch screen.